08
ژوئن

حس خوب زندگی در خاص و شیک بودن ساختمان

امروزه تنها با یک رنگ آمیزی و کاغذ دیواری های متنوع و چند دکور چوبی نمیتوان به یک ساختمان شیک و مدرن رسید . آپشن ها و ویژگی های فراوانی با پیشرفت تکنولوژی  برای ساختمان شیک ایجاد شده است که میتوانند خانه را به مراتب زیباتر و مدرن تر میکند . در مواقعی این امکانات را میتوان تنها در مجتمع های ساختمانی بسیار شیک و یا هتل های چند ستاره یافت . این خصوصیات میتوانند حتی تا 20 درصد ارزش اقتصادی ملک شما را افزایش دهند . ولی باید توجه کنیم که علاوه بر بالارفتن ارزش مالی ملک شما این آپشن های لوکس و زیبا برای شما آرامش و راحتی در کنار زیبایی و جلوه ای ماندگار ایجاد میکنند .

چندین مورد از ویژگی ها و مزایای ساختمان های شیک را با هم بررسی می کنیم:

  • آسانسورهای(gold) گلد و یا طلایی

آسانسورها امروزه تنها وسیله ای برای انتقال افراد به طبقات مختلف نیستند و جزیی از دکوراسیون کلی ساختمان شیک بحساب می آیند. آسانسورها به این دلیل که توسط تمامی ساکنین و میهمانان یک ساختمان استفاده میشوند باید دارای زیبایی و جلوه ای خاص باشند و تعریفی شیک و لوکس از ساختمان را به میهمانان و ساکنان منتقل کنند .آسانسور های استیل ، سنگی و دارای صندلی از گزینه های لوکس و مدرنی هستند که میتوانید برای مدرن تر و لوکس تر کردن ساختمان خود استفاده کنید .

آبنماهای شیشه ای یکی از آپشن های زیبایی است که امروزه استفاده فراوانی از آنها به عنوان پارتیشن در دکوراسیون داخلی میشود . آبنماهای شیشه ای به دلیل پویایی و حرکت طبیعی آب در آنها فضا را منحصر به فرد و طبیعی جلوه میدهند و دکوراسیون داخلی را بسیار شیک و منحصر به فرد میکنند .

آبنماهای شیشه ای را بیشتر در فضاهای لابی برای جداکردن و پارتیشن بندی فضاهای مختلف استفاده میکنند . که علاوه بر عملکرد فضابندی و جداکنندگی که دارند یک عنصر دکوراتیو و زیبایی شناسانه بحساب می آیند. آبنماهای شیشه ای به گونه ها و اشکال مختلفی وجود دارند و مناسب با دکوراسیون داخلی مورد نظر طراحی و اجرا میشوند . یک نوع از آبنماهای شیشه ای به مانند تابلو هستند و روی دیوار نصب میشوند . و مانند یک اثر هنری میتوانند جلوه خاصی به طراحی دکوراسیون منزل شما ببخشند . نوع دیگر از آبنماهای شیشه ای به صورت ایستاده و استند(stand) هستند که برای زوایای نشیمن شما گزینه ای بسیار مناسب محسوب میشوند و فضای شما را گرم و دنج میکنند .برای جلوه بهتر و زیباتر کردن آبنماهای شیشه ای میتوان از نورپردازی های خاص برای آنها استفاده کرد همچنین آبنماهای شیشه ای وجود دارد که به صورت موزیکال هستند  و برای فضاهای لابی و اجتماعات گزینه های عالی بحساب می آیند .

آبنماهای شیشه ای اغلب برای فضاهای indoor  و یا داخلی استفاده میشوند ولی میتوان از نوع های خاص آنها برای فضاهای خارجی و outdoor  استفاده کرد . و فضاهای خارجی و لندسکیپ(landscape) منحصر به فرد و خاصی را ایجاد کرد .

ساختمان شیک هوشمند

شاخصه اصلی خانه های هوشمند در مقابل خانه های معمولی در این است که تمام وسایل و لوازم برقی در خانه های هوشمند در ارتباط با هم هستند و با یک سیستم مرکزی قابلیت کنترل دارند . در خانه های هوشمند میتوان به راحتی سرمایش و گرمایش محیط ، میزان روشنایی ، کنترل دوربین های بخش های مختلف ، قفل هر نوع از درب های محیط را از هر مکانی حتی از محل کارتان کنترل کرد .

مهمترین مزیتی که خانه های هوشمند به شما ارائه میکنند راحتی و آرامشی وصف ناپذیر است ،کنترل تمام وسایل و لوازم برقی و توانایی زمانبندی برای هر کدام از آنها زندگی در این خانه را برای شما به تجربه ای وصف ناپذیر توام با آرامش تبدیل میکند .

باغ های ژاپنی در ساختمان های شیک

باغ های ژاپنی نوعی از طراحی و چیدمان لندسکیپ و فضاهای بیرونی است که در آن از عناصر طبیعی به شکلی خاص و زیبا استفاده میشود .باغ های ژاپنی از شاخصه های سنتی معماری شرق و ژاپن محسوب میشوند و به دلیل زیبایی که دارند توانستند محبوبیت جهانی بدست بیاورند . در طراحی باغ های ژاپنی از عناصر طبیعی مانند گیاهان و گلهای رنگارنگ در ترکیب با عناصر دیگر مانند برکه های کوچک و کم عمق به همراه تکه سنگ های طبیعی ، استفاده از نرده های بامبو و پل های چوبی و سنگی از ویژگی های اصلی معماری باغ های ژاپنی است .

طراحی و اجرای باغ های ژاپنی به مانند یک اثر هنری و یک تابلوی نقاشی میمانند و در اصل این باغ ها به منظور آرامش و راحتی روان و مراقبه در فرهنگ خاور دور استفاده میشده است . با تنها کمی قدم زدن در این باغ ها احساس آرامش و راحتی فراوانی میکنید . طراحان و هنرمندان باغ های ژاپنی با استفاده از المان های طبیعی و سازه هایی که از منابع طبیعی ساخته میشوند با ذوق هنرمندانه خود فضایی خاص و بی مثال را طراحی و اجرا میکنند که باعث پرواز انسان به قله های آرامش و راحتی را رقم میزند .

باغ های ژاپنی دارای المان های مختلفی هستند که هرکدام از این المان ها معنا و مفهوم خاصی را منتقل میکنند و در کنار هم باعث ایجاد فضای منحصر به فرد و خاص میشوند .

1. سنگ : که نمادی از پایداری و ماندگاری بحساب می ایند . 2. خزه : که به منظور سرسبزی دائمی و همیشگی آنها فضا را ماندگار و بی بدیل میکنند . 3. برکه های دارای ماهی : این برکه ها نشانه دریا ها هستند و ماهی های زنده آنها نشانه زندگی و زیبایی های جریان زندگی هستند . 4.پل ها 5. بامبوها 6.دروازه ها 7. مسیرهای پیاده 8.گیاهان خاص و گل های رنگارنگ 9. مبلمان مخصوص باغ های ژاپنی

روف گاردن ساختمان شیک

بام های سبز و یا روف گاردن ها یکی از فضاهای لوکس و شیک در ساختمان های شیک و واحدهای مسکونی محسوب میشوند . بام های سبز علاوه بر زیبایی خاصی که دارند به دلیل استفاده از مصالح مقاوم در برابر شرایط جوی دارای هزینه های بالاتری هستند به همین دلیل طراحی باید به گونه ای اجرا شود که بتوان از روف گاردن در تمام شرایط آب و هوایی و در طول شبانه روز استفاده کرد .

از مهمترین و اولین مسائلی که باید در طراحی و اجرای بام های سبز به آنها توجه کرد پوشش گیاهی است . گیاهان و گلکاری های بام به ایجاد هوایی دلپذیر و متبوع در روف گاردن شما تاثیر فراوانی دارند . طراحی و اجرای یک فضای نشیمن چهار فصل برای استفاده راحت و مناسب ساکنین در تمام شرایط آب و هوایی روف گاردن شما را از دیگر نمونه ها مشابه جدا میکند . تماشای آسمان ابری و باران به همراه نوشیدن یک قهوه گرم با منظره شهر لذت واقعی داشتن یک روف گاردن را برای شما ایجاد میکند .

خانه دوبلکس چه نوع خانه ای است؟

خانه های دوبلکس در واقع ساختمان هایی دو طبقه هستند که این طبقه ها از طریق پلکان هایی به یکدیگر مرتبط می باشند، به عبارت دیگر این دو طبقه در یک واحد ساختمان ایجاد شده اند.

در معماری این نوع ساختمان ها معمولاً از راه پله های زیبا و شیک برای متصل نمودن دو طبقه به یکدیگر استفاده می شود.

ویژگی ساختمان شیک دوبلکس

 به طور معمول طبقه اول ساختمان های دوبلکس، عمومی تر بوده و شامل بخش هایی نظیر نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه می باشد.

در مقابل، طبقه دوم خصوصی تر بوده و شامل اتاق های خواب، اتاق مطالعه، اتاق کار و سرویس های بهداشتی و حمام می باشد.

به بیان دیگر، در ساختمان های دوبلکس، طبقه اول فضایی برای پذیرایی از میهمانان و طبقه دوم فضایی برای آرامش و استراحت می باشد.

در ساختمان های شیک دوبلکس با متراژ بالا گاهی در طبقه دوم یک مستر روم یا تی وی روم هم در نظر می گیرند. مستر روم اتاقی با فضای شخصی تر و کامل تر از یک اتاق معمولی است و راحتی و آرامش بیش تری برای ساکنان آن به همراه دارد.

داشتن تی وی روم جداگانه یا همان اتاق تلویزیون نیز موجب می شود که فضای مشاهده تلویزیون و فضای استراحت از هم تفکیک شوند و آسودگی بیش تری برای ساکنان به ارمغان می آورد.

راه پله ها در ساختمان های شیک دوبلکس نقش مؤثری در زیباسازی فضا دارد و می توان انواع مختلفی از پلکان نظیر نیم دایره، دایره، سه طرفه، مارپیچ و شیشه ای را به کار برد.

بسیاری از افراد استفاده از پلکان دایره ای را ترجیح می دهند که جذابیت خاصی دارد اما لازم به ذکر است که این نوع پلکان گاهی فضاهای پرتی نیز ایجاد می کند که در خانه های با متراژ پایین تر و جهت بهترین بهره برداری از فضای موجود باید این مسئله حتما در نظر گرفته شود.

ویژگی ساختمان شیک تریبلکس

در طراحی خانه های تریبلکس، سه طبقه در یک واحد قرار می گیرند و این طبقه ها از طریق راه پله هایی به یکدیگر متصل می شوند؛ که این پله ها می توانند در گوشه و یا در میانه هر طبقه قرار گیرند.

نمای بیرونی ساختمان های شیک تریبلکس نیز سه طبقه جلوه می کند. این نوع ساختمان ها با توجه به هزینه زیاد ساخت آن ها، در ردیف خانه های لوکس و مدرن قرار می گیرند.

ساختمان های شیک دوبلکس معمولاً منظره بسیار زیبایی دارند و فضای باز و امکانات فراوانی دارند.

اتاق های خواب متعدد و سالن ورزش و استخر به طور معمول در ساختمان های دوبلکس تعبیه می شود.