25
ژوئن

ساختمان ها با نمای اعیونی در تهران

وقتی صحبت از معماری می شود، همیشه بهترین و فاخرترین طرح ها را در ویلاهای خصوصی لوکس و بزرگ پیدا می کنیم، عکس نمای بیرونی ساختمان ویلایی نیز به خوبی جزئیات مهم و معماری پیشرفته چنین بناهایی را نشان می دهد که مهندسان مجری طرح، وسواس و حساسیت زیادی روی آن دارند. البته افراد کمی پیدا  می شوند که قادر به زندگی در چنین فضاهای لوکس و شیکی هستند اما خوب است از تغییرات گسترده ای که در طراحی داخلی و خارجی این بناهای لوکس افتاده اطلاعات کسب کنیم زیرا با این کار قادر خواهیم بود از جنبه های مفید آنها الهام گیری کنیم.

طرف بیرونی یک ساختمان به نمای ساختمان معروف است  که در واقع می توان گفت بیشترین تاثیر در زیبایی منازل و ویلاها را خواهد داشت. غیرممکن است ساختمانی شخصی، نمایی زیبا داشته باشد اما معماری داخلی آن ضعیف باشد، یعنی نمای ساختمان حتی صاحب بنا را متقاعد و مجبور خواهد کرد که در مورد طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی نیز، دست به اقدامات اساسی بزند؛ نمای ساختمان تا این حد مهم است.

طراحی نمای یک ساختمان از مهم ترین بخش ساخت ساختمان است و برای اینکه یک ویلا دارای جذابیت و ارزش مادی و حتی هنری باشد می بایستی بر روی طراحی و ایجاد یک نمای بیرونی ساختمان ویلایی به شدت توجه و دقت کرد. حتماً زیاد دیده ایم ساختمان ها ویلایی و به اصطلاح مهندسی ساز را که نابود بودن طراحی بیرونی آنها با همان نگاه اول به خوبی پیداست. چنین ساختمان های ویلایی حتی اگر در داخل از بهترین و برترین دکوراسیون و معماری داخلی به کمک برترین طراح ها استفاده نمایند، از آنجایی که نمای بیرونی ساختمان ضعیف است، تاثیر آنچنانی بر روی بیننده و میهمان ها نخواهد گذاشت.

مجتمع مسکونی بام نیاوران

مجتمع مسکونی بام نیاوران، بنایی لوکس برای کلاسیک پسندان است و خیلی ها هم چنینی ساختمان هایی را جزو ساختمان های شیک می دانند. این ساختمان لوکس در محله نیاوران تهران قرار دارد. یکپارچکی در معماری بنا در دکوراسیون فضاهای داخلی قابل توجه بوده و بالطبع موجب شده ساختمان نمای خیره کننده ای به خود بگیرد.

ترکیب تراس بی نظیر و پنجره های سرتاسری رو به پهنه ی رشته کوه های البرز از آن فضاهایی است که دل هر ببننده ای را با خود می برد، مگر می شود آب و هوای خوش شمال تهران باشد و منظره ، منظره ی هیاهوی قرص خورشید یا سکوت هلال شب و تو را از روزمرگی های خودت حتی برای چند لحظه دور نکند. در مطلب مجتمع مسکونی بام نیاوران، بنایی لوکس برای کلاسیک پسندان می توانید جزییات بیشتری از این ساختمان را مشاهده کنید.

آپارتمان مسکونی BMW

گاهی برای خلق یک زیبایی لازم نیست دست به کارهای عجیب و غریب زد. در دنیای پر از هیاهوی معماری که پر است از شکل و فرم های متنوع و گوناگون، این موضوع بارها ثابت شده است. چند مکعب ساده گاه می توانند چنان در کنار هم بنشینند که تصورش هم نمی کنید منجر به خلق یک معماری منحصر به فرد شوند. آپارتمان مسکونی BMW  یکی از همین آپارتمان هایی است که به واسطه نمای زیبا اما بی نهایت زیبا و فکر شده اش جزو دسته بندی ساختمان های شیک تهران قرار گرفته است.

به گفته معمار این پروژه: این ساختمان شامل ۸ واحد آپارتمان مسکونی به مساحت ۳۱۰ مترمربع است که در دو بخش مختلف قرار گرفته اند. یک طبقه که در واقع طبقه ی ششم است حد فاصل این دو بخش می باشد که پنج طبقه در زیر آن و سه طبقه در بالای آن قرار دارد. بخش پایینی از سنگ تراورتن سفید تراش خورده ساخته شده و شامل آپارتمان هایی برای فروش یا اجاره است. بخش بالایی نیز از ترمووود خاکستری تیره برای سکونت خانواده ی کارفرما طراحی شده است.

انواع متریال نمای ساختمان ویلایی

  1. نمای اجری : نمای اجری جزو نماهای پرکاربرد می باشد که هزینه ی مناسبی دارد و به عنوان یک عایق حرارتی بسیار خوب عمل میکند به همین علت طرفداران زیادی دارد ، نمای اجری اصولا جزو نماهای کلاسیک می باشد و از سیمان ، ماسه درست میشود . نمای اجری مقاومت بالایی دارد و به عنوان عایق در برابر اتش نیز عمل میکند و نسوز می باشد و برای نمای ساختمان ویلایی همکف مناسب است .
  • نمای سنگی : نمای سنگی از پرطرفدار ترین نماها می باشد و هزینه ی بالاتری نسبت به اجری دارد . جزو نماهای لوکس و مدرن می باشد که تنوع بالای رنگی و جنسی دارد که بسیار بیشتر از نمای اجری می باشد و دلیل محبوبیت ان مدرن بودن و تنوع بالای ان می باشد.

از سنگ های معروف می توان به استفاده از سنگ اذرین ، تراورتن و… اشاره کرد که با استفاده از نمای سنگی می توان طرح ها و ستون ها حتی مجسمه های مجللی نیز برای نمای ساختمان درست کرد.

  • نمای کامپوزیت : کامپوزیت از جنس الومینیوم و پلی اتن می باشد که جنس سبکی دارند و دارای طرح های مختلفی مانند چوب ، سنگ و … می باشد . ورقه های لمینت را می شود در داخل و خارج ساختمان استفاده کرد اما استفاده برای نمای ویلا از این متریال خیلی مرسوم نمی باشد .
  • نمای ترموود : ترموود یک نوع چوب فراوری شده می باشد که بسیار مقاوم است برای استفاده در نمای ویلا ها بسیار مفید می باشد و حتی می توان از در داخل ساختمان نیز استفاده کرد و نصب اسان و سریعی دارد و قابلیت ترکیب با مصالح دیگر را نیز دارا می باشد و برای نمای ساختمان مسکونی همکف و ویلایی بسیار مناسب است.

برج روما رزیدنس (کامرانیه)

برج روما رزیندس تهران که در منطقه کامرانیه شمالی واقع شده است، مساحتی در حدود هفت هزار متر مربع دارد. این برج دارای 5 طبقه و 65 واحد مسکونی هست. هر واحد مسکونی در برج روما رزیدنس بین 350 تا 400 متر مربع است. البته از طبقات ششم تا سیزدهم روما رزیدنس نیز دو واحد 600 متر مربعی و 400 متر مربعی وجود دارد.

برج رولکس فرمانیه تهران

برج رولکس یکی از گران ترین برج های تهران است. این برج 16 طبقه و 52 واحد مسکونی دارد. آپارتمان های این برج بین 130 تا 300 متر مربع دارند. از برجسته‌ترین امکانات این برج می‌توان به استخر 700 متری و سالن ورزشی مجهز آن اشاره کرد.

برج آلتون کورت (نیاوران)

برج آلتون نیز به عنوان یکی از برج های لوکس تهران شناخته میشود. این برج در محله نیاوران تهران واقع شده و شامل 24 طبقه و 60 واحد مسکونی و 2 پنت هاوس است. هر واحد مسکونی بین 200 تا 640 متر مربع و دو پنت هاوس این برج 500 و 640 متر مربع هستند. وجود فضای سبز بسیار زیبا از نقاط قوت و زیبایی های این برج است.

برج چناران تهران (الهیه) برج چناران که در منطقه الهیه تهران قرار دارد، با وسعتی نزدیک به هشت هزار متر مربع، دارای 13 طبقه و 26 واحد مسکونی است که متراژ هر کدام از این خانه‌ها بین 320 تا 640 متر است. هر طبقه شامل 1 تا 3 واحد است و در طبقه آخر یک پنت هاوس قرار دارد. جالب است بدانید که برج چناران در جمع 5 ساختمان برتر تهران قرار دارد.