13
مارس

7 نمونه باورنکردنی از ساختمان های هوشمند (و چه چیزی آنها را هوشمند می کند)

اینترنت اشیا به‌طور کلی اشاره دارد به اشیا و تجهیزات محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند. اینترنت اشیا به طور مداوم دستگاه های ما را باهوش تر و متصل تر می کند. اما این به دستگاه ها ختم نمی شود: ساختمان های هوشمند در حال تبدیل شدن به یک کانون نوآوری هستند که می توانیم تأثیر آن را در سراسر جهان ببینیم.

ساختمانهای هوشمند با استفاده از سیستمهای کاملاً یکپارچه ، که اطلاعات حیاتی را به اشتراک می گذارند ، مشخص می شوند. آنها از سنسورهای اینترنت اشیا، ، طبقه های بلند و اتوماسیون ساختمان برای کنترل تقریباً همه چیز استفاده می کنند: سیستم تهویه مطبوع ، نور ، سایه ، حتی عملکردهای کاربر محور مانند راه یابی و برنامه ریزی اتاق کنفرانس.

این ساختمان ها کارایی ، انرژی ، راحتی ، دسترسی و نظارت را برای مشاغل مستقر در آنها کنترل و تضمین می کنند.

بسیاری از دفاتر دارای این سطح ساختمان سازی هستند ، اما اجازه دهید 7 ساختمان هوشمند (و الهام بخش) در جهان را بررسی کنیم.

The Edge Building (آمستردام ، هلند)

طبق آژانس رتبه بندی بریتانیا، Edge هوشمندترین ساختمان در جهان است که بیشترین ملاحظات زیست محیطی را نیز دارد. آیا باید آنقدر خوش شانس باشید که در این ساختمان کار کنید: این مکان می داند شما کجا زندگی می کنید. این ساختمان می داند که چه نوع اتومبیل را رانندگی می کنید و شما را به راحت ترین مکان پارک هدایت می کند. این ساختمان برای روز شما برنامه ریزی می کند و حتی مقدار شکری که با قهوه خود مصرف می کنید را می داند.

هیچ کس در Edge فضای میز ثابت دائمی ندارد. فضاهای کاری براساس برنامه روز شما تنظیم می شوند و براساس نیاز شما تعیین می شوند: میز کار ، میز ایستاده ، غرفه کار ، اتاق جلسات ، صندلی بالکن یا “اتاق تمرکز”. و هنگامی که در طول روز به این ایستگاه های مختلف می رسید ، ساختمان ترجیحات شما را برای نور و دما می داند.

یکی از ویژگی های بارز این ساختمان سبز ، صفحات LED بسیار کارآمد است که نیاز به قطره کوچک برق دارند و می توان با استفاده از همان کابل هایی که داده ها را برای اینترنت حمل می کنند ، این برق را تأمین کرد.

برج پایتخت (سنگاپور ، اندونزی)

این ساختمان اداری 52 طبقه به دلیل طراحی ساخت و بهره وری از انرژی و آب معروف شده است و  جایزه Green Mark Platinum را از آن خود کرد.

برج پایتخت دارای بسیاری از سیستم های انرژی هوشمند است که شامل: سیستم چرخشی بازیابی انرژی تهویه مطبوع که امکان بازیابی هوای خنک را دارد. ردیاب های حرکتی در لابی و حمام ها برای صرفه جویی در انرژی. پنجره های دو جداره که نفوذ گرما را کاهش می دهند و مصرف انرژی را کاهش می دهند. استفاده از میعانات هوا از واحد انتقال هوا برای کاهش مصرف آب و نظارت مداوم برای مونوکسیدکربن برای اطمینان از کیفیت مطلوب هوا. این ساختمان همچنین از امکانات زیر برخوردار است: نمای پانوراما از افق سنگاپور ، مرکز تناسب اندام ، استخر ، مراقبت از کودکان و چندین گزینه ناهار خوری.

گلوماک (شانگهای ، چین)

این ساختمان اداری با مساحت 6000 فوت مربع یکی از پایدارترین ساختمانهای قاره محسوب می شود.

گلوماک اولین تأسیسات LEED Platinum v4 در شرق آسیا است و اولین ساختمان آسیایی است که مجوز Living Building for Net-Zero Energy، Water and Carbon را دنبال می کند.

این ساختمان دارای بهترین کیفیت هوا در شانگهای است. این سیستم دارای یک سیستم نظارت بر هوای داخلی است که به کارمندان اجازه می دهد تا سمیت هوای داخل را در تلفن های همراه خود ببینند (بر اساس سطح اکسیژن کنترل شده ، سطح ترکیبات آلی فرار ، اندازه گیری رطوبت و ذرات معلق).

گلوماک دارای 5 سیستم تصفیه هوا و یک دیوار سبز است که  برای فیلتر آلودگی از خارج از ساختمان است.

ساختمان DPR (سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا)

این دفتر منطقه ای با ارتفاع 24.010 فوت مربع ، دو باور اساسی DPR را افزایش می دهد: (1) احترام به فرد و (2) این باور که جهان می تواند تغییر کند.

در میان بسیاری از ویژگی های آن ، موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

اولین ساختمان ( Net-Zero NZEB) دارای مجوز در سانفرانسیسکو

برای گواهینامه LEED Platinum ارسال شده است

سیستم گرمایش آب خورشیدی پشت بام

پنجره های الکتروکرومیک

8 نورگیر اتوماتیک با انرژی خورشیدی بر روی یک دهلیز

پنکه سقفی با مصرف انرژی فوق العاده کم

تجهیزات لوله کشی فوق العاده کم مصرف در شستشو

مرکز شرکت Hindmarsh Shire (ملبورن ، استرالیا)

اهداف طراحی Hindmarsh Shire بهره وری انرژی و محیط کار پیشرفته برای کارمندان بود.

ملبورن منطقه ای با شرایط دمایی شدید است. برای استفاده از این موضوع ، ساختمان دارای یک سری اتاق های حرارتی زیرزمینی و یک سیستم تهویه در زیر کف برای جذب هوای تازه از قسمت خارجی است. زمین به طور طبیعی هوا را خنک و گرم می کند و سپس مجدداً از طریق فضای داخلی ساختمان توزیع می کند.

سیستم های روشنایی LED مصرف انرژی را کاهش می دهند و صفحات خورشیدی پشت بام انرژی را از خورشید می گیرند. دیوارهای سبز کیفیت هوای داخلی را افزایش می دهند.

مرکز انرژی دوک (شارلوت ، کارولینای شمالی)

این آسمان خراش 51 طبقه متعلق به Wells Fargo است و دارای بالاترین گواهینامه زیست محیطی است: LEED Platinum.

این ساختمان قادر است سالانه تقریباً 10 میلیون گالن آب را که از آبهای زیرزمینی ، آب باران و چگالش HVAC برداشت می شود ، مجدداً وارد چرخه استفاده کند. این آب مورد استفاده مجدد حدود 80 درصد آب مورد نیاز برج و 100 درصد نیاز آبیاری آن را تشکیل می دهد.

ویژگی های این ساختمان هوشمند:

یک باغ بام که رواناب طوفان را کاهش می دهد و از گیاهان برای جذب گرمای بیش از حد استفاده می کند

پرده های برداشت نور روز که با زاویه خورشید حرکت می کنند

450000 چراغ LED که ساختمان را در شب روشن می کنند

ساختمان بلورین (لندن ، انگلیس)

ساختمان بلورین بزرگترین نمایشگاه دائمی در جهان است که به مطالعه و ایجاد شهرهای پایدار اختصاص دارد و یکی از پایدارترین ساختمانها در جهان است.

قبض گرمایشی سالانه آن صفر است.

این ساختمان70 درصد دی اکسید کربن کمتری ساطع می کند.

100 درصد آب توالت های آن بازیافت می شود.

46 درصد کمتر از هر ساختمان دیگری به نسبت اندازه خود صرف انرژی می کند.

با استفاده از پانل های خورشیدی و پمپ های حرارتی زمین انرژی خود را تولید می کند.

آب باران را برای حفظ حمام و سیستم آبیاری خود جمع می کند.

ساختمانهای هوشمند آینده بهتری می سازند

با شیوع بیشتر حسگرهای اینترنت اشیا و دستگاه های متصل ، ساختمان های هوشمند افزایش خواهند یافت. مطمئناً دلایل مهم اقتصادی و اجتماعی بسیاری برای ایجاد هدف هوشمندانه فناوری هوشمند در محل کار وجود دارد. در آینده ، ما ممکن است بتوانیم به محل کار خود برسیم ، فضای کاری خود را بررسی کنیم و دریابیم که میز کار ما به طور خودکار با قد ما تنظیم می شود ، نور فضای کاری ما به نحوی تنظیم شده است که ما می خواهیم و منطقه کار ما در دمای دقیقی که ترجیح می دهیم تنظیم شده است.